ÉS NECESSARI CONSTRUIR UNA MARCA CATALUNYA QUE OFEREIXI NOVES OPORTUNITATS A L’ECONOMIA I AL TURISME

"És necessari construir una marca Catalunya que ofereixi noves oportunitats a l'economia i al turisme"

Aquesta marca ha de conviure i sumar valors amb d’altres representatives del país i amb molta projecció i prestigi internacional com és el cas de  Barcelona i les vinculades a l’esport i la cultura.

L’Administració ha de marcar el camí perquè la societat civil s’impliqui en la construcció de la marca Catalunya.



Barcelona,  15 de juny del 2010

El proppassat dia 10 de juny l’observatori “Esmorzars CETT” va reunir a diversos representants de l’administració, el sector privat i la formació per analitzar “el futur de la marca Catalunya al món”. A la taula de debat hi van participar Roser Clavell, Viceconsellera d’Afers Exteriors i Cooperació de la Generalitat de Catalunya; Josep Lluís Bonet, President de Freixenet i Fira de Barcelona; Joaquín Lorente, publicista i escriptor; Ignasi de Delàs, Director de l’Agència Catalana de Turisme; Eugeni Osàcar, Director de Recerca del CETT i Carles Ruíz, Diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona.

Tots ells van destacar la conveniència d’apostar per la construcció de la marca Catalunya amb l’objectiu de generar noves oportunitats empresarials i econòmiques sempre que sumi valors complementaris a la marca Barcelona i amb d’altres representatives del territori. A més, van posar l’accent en el prestigi i el reconeixement internacional de marques com Barcelona, el FC Barcelona o el Circuit de Catalunya, entre altres.

Posant com a exemple el cas Massachussets (ciències de la vida, educació i innovació) o Califòrnia ( innovació i polítiques de conscienciació pel canvi climàtic) per a la Viceconsellera de la Generalitat, Roser Clavell “hauríem de focalitzar-nos com a màxim en tres valors d’excel•lència per ser reconeguts a la resta del món”. Clavell també creu que “per tirar endavant la marca Catalunya l’administració ha de promoure el diàleg amb la societat civil perquè la seva complicitat és imprescindible per construir-la”.

Per al responsable de recerca del CETT, Eugeni Osàcar “la marca Catalunya ha de tenir valors diferenciadors que permetin atraure el turisme que no ve a través d’altres marques vinculades al territori i per tant les complementi ”.  D’altra banda, segons Osàcar “si no som capaços de donar un valor real a la marca Catalunya és molt difícil tirar-la endavant perquè tenim altres submarques molt potents”.

Des del punt de vista d’Ignasi de Delàs “necessitem una marca Catalunya perquè ens ajudi a posicionar-nos en un mercat molt competitiu arreu del món malgrat que ocupem una posició privilegiada des del punt de vista turístic”.  Tanmateix de Delàs també va exposar que “la marca país ha d’estar molt lligada a l’experiència de felicitat i ha de ser compatible amb la resta de marques que configuren el producte turístic de Catalunya”.

Des de la perspectiva empresarial el President de Freixenet i Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet “per assolir més internacionalització són necessaris tots els elements de marca país que acompanyen a les empreses a l’exterior”. En el cas de Catalunya, Bonet “creu que la marca país hauria de recolzar-se amb la de Barcelona i s’ha de construir a partir del talent, el treball i la tenacitat”.

Per a l’expert en marques i publicitat, Joaquín Lorente, “la marca Catalunya ha de seguir l’exemple de Barcelona a l’hora de tenir clar què podem oferir i per tirar-la endavant es requereix un impuls emocional per part de la societat civil i l’administració”.  En aquest sentit, creu que “la mateixa administració ha de fer el primer pas i marcar el camí per concretar la definició de la marca país perquè d’aquesta manera sigui la societat civil la que s’impliqui”.

En la seva interlocució el Diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Carles Ruíz va puntualitzar que “hem de construir la marca Catalunya des d’un punt de vista identitari però també tenir clar en què ens diferenciem en atributs i valors respecte a altres marques que conviuen al territori i que ja estan més consolidades”. Tanmateix Ruíz aposta perquè “s’integrin valors com la innovació, qualitat de vida, la diversitat i la singularitat del paisatge”.


Per a més informació:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada