EMPRESARIS I DIRECTIUS DE LA RESTAURACIÓ S'HAN D'IMPLICAR MÉS EN LA FORMACIÓ PER DONAR RESPOSTA A LA QUALITAT DEL SECTOR

"Empresaris i directius de la restauració s'han d'implicar més en la formació per donar resposta a la qualitat del sector"

L’Administració ha d’aplicar-se més en els recursos que destina a la formació perquè siguin més eficients

Cal readaptar els models formatius ocupacional i continuo perquè siguin més adequats a les necessitats del mercat


Barcelona,  15 de juny del 2010

El passat dijous 27 de maig l’observatori “Esmorzars CETT” va reunir a diversos agents socials per analitzar els factors que han de donar resposta a millorar la qualitat del sector de la restauració. A la taula de debat hi van participar Xavier Suñol, responsable del Pla Estratègic de Turisme de la ciutat de Barcelona; Rosa Huertas, Directora de Formació del Gremi de Restauració de Barcelona; Maria Abellanet, Directora General del Grup CETT; Nan Ferreres, Directora de l´Escola d’Hoteleria i Turisme del CETT; Pascual Bayarry, Cap de projectes del Consell Econòmic i Social de Barcelona i Vicens Tarrats, Vicepresident del Consell Econòmic i Social de Barcelona.

Davant les dificultats de la conjuntura actual, els assistents a la taula rodona van coincidir en que cal fer un esforç per a que empresaris i directius de la restauració prenguin consciència de la importància de la formació com a reclam de millors professionals qualificats i potenciar les seves capacitats de gestió.

Per donar resposta a aquesta a aquesta demanda, Rosa Huertas del Gremi de Restauració aposta per “trobar fórmules de flexibilitat laboral perquè empresaris i treballadors puguin adaptar-se i tenir accés als models formatius més adequats”.

Per la seva part, Pascual Bayarry del CESB creu que “s’ha de treballar per promoure la cultura de la formació entre els empresaris i directius per transmetre’ls  els beneficis que els pot aportar”. Bayarry també creu que més enllà de conscienciar als empresaris i directius “s’hauria d’establir una certificació que permetés acreditar el grau d’implicació dels negocis amb la formació. Aquesta certificació seria, al mateix temps, vinculant a l’obtenció o manteniment d’una llicència” 

Per a Vicens Tarrats vicepresident del CESB, “per garantir un estàndard mínim de qualitat d’atenció al públic cal més formació, un major grau de satisfacció professional i dinamitzar la motivació en l’entorn laboral”.

Segons Nan Ferreres, Directora d’Hoteleria i Turisme del CETT, “els empresaris i directius necessiten formació per afrontar nous reptes en moments tan complicats com l’actual que els ajudin a visualitzar cap a on han d’orientar els seus negocis i els permeti gestionar millor els equips de treball”.  D’altra banda, “cal donar resposta a una formació adequada a les exigències d’aquests professionals perquè d’ells depèn aportar valors a la resta de col•laboradors”.

Davant les crítiques que sovint l’opinió pública adreça als cambrers pel seu contacte directe amb els clients, Ferreres també veu convenient “treballar des de la docència i amb complicitat amb els agents del sector per diferenciar els models de formació que millor s’adeqüin a aquest col•lectiu de professionals”

Per a Maria Abellanet, Directora General del Grup CETT, “si es vol assolir el model d’excel•lència del sector de la restauració s’ha d’apostar per qualitat dels seus professionals i això depèn principalment de les actituds i aptituds dels empresaris i directius envers la formació”.

Tanmateix, Abellanet també posa de manifest que “l’Administració ha d’aplicar-se més en els recursos que destina a la formació perquè siguin més eficients. Així doncs, no és tan important que hi hagi molta formació sinó que sigui la més adequada per donar resposta a les necessitats del mercat”

Per la seva banda, Xavier Suñol del Plà Estratègic de Turisme de Barcelona, també coincideix en que  “cal fer un pas endavant en aconseguir l’excel•lència de la restauració mitjançant la inversió en capital humà a través d’una  formació que s’ajusti a la conciliació entre vida laboral i familiar”



Per a més informació:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada